برداشت ایمپلنت دندان

برداشت ایمپلنت دندان
دیدگاه : 0 دیدگاه

در اکثر مواقع، برداشت ایمپلنت دندان ضروری نیست، زیرا کاشت دندان برای تمام عمر باقی می ماند و به ندرت منجر به عوارض می شود. با این حال، در برخی موارد، ممکن است لازم باشد ایمپلنت را بیرون بیاورید. این مقاله مطالب و سوالات مربوط به برداشتن ایمپلنت های دندانی را پوشش می دهد تا بدانید در صورت نیاز به این روش چه انتظاری دارید. به خواندن ادامه دهید تا همه چیز را بدانید:

  • دلایل برداشتن ایمپلنت دندان
  • برداشتن اورژانسی ایمپلنت دندان
  • جایگزینی ایمپلنت دندان

امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند تا روش برداشتن ایمپلنت را کاملاً درک کنید، چرا ممکن است به آن نیاز داشته باشید و چه اقداماتی را باید انجام دهید.

عدم موفقیت زودهنگام به معنای برداشتن ایمپلنتی است که هنوز استخوانی یکپارچه نشده است. برای بیمار، این روش بسیار شبیه به جراحی قرار دادن است. زیر بیهوشی دندانپزشک در صورتی که تاج و اباتمنت را قبلاً قرار داده باشند، برمی دارد. مرحله آخر استخراج میله است. این روش ها شامل استفاده از ابزارهایی است مشابه آنچه در استخراج استفاده می شود. اینها می توانند اهرم، آسانسور یا فورسپس باشند. معمولاً ایمپلنت را می توان به سادگی از روی استخوان باز کرد.

عدم موفقیت های اولیه ممکن است در عرض 48 ساعت پس از قرار دادن اتفاق بیفتد. فرآیند برداشتن ایمپلنت هایی که به درستی با استخوان ادغام نشده اند و شل باقی می مانند، مشابه خواهد بود.

مشاوره و رزرو وقت برای ایمپلنت دندان در شرق تهران

دکتر دادگر متخصص ایمپلنت دندان و درمان ریشه دندان ، دارای یکی از مجهز ترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی جامع درمان های اندو ( درمان ریشه دندان ) در شرق تهران است. شما می توانید برای دریافت نوبت و اطلاع از نحوه ایمپلنت دندان با شماره های زیر تماس بگیرید.

همچنین عدم موفقیت ممکن است دلایل مختلفی دیگری داشته باشد. ممکن است به دلیل آلرژی یا شرایط پزشکی مانند:

  • روماتیسم مفصلی
  • لوپوس
  • اسکلروز چندگانه
  • دیابت نوع 1
  • دیابت نوع 2 کنترل نشده
  • بیماری لثه
  • بیماری سلیاک
  • سرطان سر و گردن (تابش اشعه به فک ها)
  • ضربه

این موارد می توانند منع مصرف برای قرار دادن ایمپلنت در وهله اول باشند. دندانپزشک شما قبل از انجام عمل، معاینه کامل انجام می دهد تا مطمئن شود مشکلی وجود ندارد. به همین دلیل است که رد کردن، یک انگیزه رایج برای برداشتن ایمپلنت نیست.

بیشتر بخوانید : مراحل کاشت ایمپلنت دندان

دلایل پزشکی برداشتن ایمپلنت دندان

  • عفونت
  • ایمپلنت شل
  • طرد شدن
  • جابجایی به سینوس
  • برخورد با اعصاب صورت

اولا این دلایل بیشتر بیمار محور است. عفونت می تواند به دلیل بهداشت نامطلوب دهان و دندان یا سیگار کشیدن اتفاق بیفتد. بسیار نادر است که ایمپلنت به دلیل اشتباه یا هر چیز دیگری در طول فرآیند کاشت آلوده شود.

اگر فشار روی دندان جایگزین شده خیلی زیاد باشد، ایمپلنت می تواند حرکت کند. به چنین وضعیتی اضافه بار می گویند. این امر ترکیب مناسب با استخوان را پیچیده تر می کند و میله می تواند شل شود. شایع‌ترین دلیل حرکت ایمپلنت یا عدم استحکام ،زمانی است که ایمپلنت فوری در بیماری قرار داده می‌شود که کاندید مناسبی نیست.

اجزای ایمپلنت

برداشتن اورژانسی ایمپلنت دندان

اگر درد شدید در محل ایمپلنت دندان خود احساس می کنید، ممکن است نیاز به برداشتن اورژانسی ایمپلنت دندان داشته باشید. این درد ممکن است نشان دهنده وجود عفونت باشد و شما در حال تجربه شکست زودرس یا دیررس ایمپلنت هستید.

اگر در اطراف دندان کاشته شده خود – یا هر دندان دیگری – درد شدیدی دارید، ضروری است که در اسرع وقت به دندانپزشک مراجعه کنید. اگر کاملاً مطمئن هستید که درد مربوط به ایمپلنت شماست، در صورت امکان با کلینیکی که ایمپلنت شما را گذاشته است تماس بگیرید.

 

آیا می توانید ایمپلنت دندانی را در صورتی که قبلاً با موفقیت با استخوان فک ترکیب شده است بردارید؟

آره. اما این وضعیت مستلزم اقدامات شدیدتری است.

انتخاب روش مناسب عمدتاً به میزان استخوان باقی مانده در اطراف میله بستگی دارد. 2-3 میلی متر هنوز هم می تواند آن را بسیار قوی نگه دارد.

رایج ترین روش مکانیکی است. ابزاری به نام فرز ترفین برای برش ایمپلنت با قسمت کوچکی از استخوان استفاده می شود. گشتاور معکوس بالا تنها در صورتی می تواند ایمپلنت را باز کند که استخوان سالم زیادی در اطراف ایمپلنت باقی نمانده باشد.

ایمپلنت دندان بد استخوانی را می توان با امواج اولتراسونیک برداشت. چنین عمل جراحی پیزو نامیده می شود. اغلب زمانی انجام می شود که ایمپلنت ها دچار شکستگی یا جابجایی اشتباه شده باشند. به نظر می رسد زمانی که از امواج اولتراسونیک به جای فرز ترفین استفاده می شود، استخوان فک خیلی بهتر بهبود می یابد.

راه سوم استفاده از لیزر است. این روش زمان زیادی می برد، اما همچنین استخوان بسیار کمتری را از بین می برد و باعث ایجاد ریزترک های بسیار کمتری نسبت به روش اول می شود.

برداشت ایمپلنت دندان

آیا برداشتن ایمپلنت دندان عوارضی هم دارد؟

برداشتن ایمپلنت دندان همیشه یک فرآیند پیچیده نیست. از آن جایی که لمینت یک قطعه سرامیکی یا کامپوزیتی مجزا است که فقط روی دندان قرار داده می‌شود، پس برداشتن آن نکته خاصی برای بدن در پی نخواهد داشت. بزرگترین عوارض برداشتن ایمپلنت دندان کمی درد و ناراحتی است. در موارد شدید ممکن است دچار تحلیل استخوان و ریزترک در استخوان فک خود شوید. اگر برداشتن نیاز باشد، دندانپزشک پرونده شما را بررسی می کند تا مشخص کند کدام روش کمترین آسیب را به همراه دارد.

بیشتر بخوانید : طول عمر ایمپلنت دندان چقدر است ؟

آیا می توان پس از برداشتن ایمپلنت ناموفق، ایمپلنت دندانی جدیدی گذاشت؟

جایگزینی ایمپلنت ناموفق با یک ایمپلنت جدید اغلب بهترین راه حل است. با این حال، این احتمال وجود دارد که برای اطمینان از اینکه استخوان فک شما می تواند از ترمیم جدید پشتیبانی کند، نیاز به پیوند داشته باشید.

 

دستورالعمل های مراقبت پس از برداشتن

مراقبت های بعد از برداشتن ایمپلنت دندان مشابه آنچه که پس از کاشت اولیه توصیه می شد، می باشد.

فقط مایعات سرد بنوشید و تا زمان از بین رفتن بی حسی از خوردن خودداری کنید. سعی کنید با زبان یا انگشتان خود ناحیه آسیب دیده را لمس نکنید. در دو روز اول به جای ورزش کردن یا فشار آوردن به خود، باید استراحت کنید.

زمان بهبودی برداشتن ایمپلنت دندان حدود 5 روز است. احتمالاً در این مدت کمی درد را تجربه خواهید کرد. برای مدیریت آن از مسکن ها استفاده کنید. سخت ترین مرحله ، تصمیم گیری در مورد دندان از دست رفته خواهد بود.

برداشت ایمپلنت دندان

گزینه های بعد از برداشتن ایمپلنت دندان

گزینه های بعد از برداشت ایمپلنت دندان شامل دندان مصنوعی یا ایمپلنت جدید است. اکثر موارد نیاز به پیوند استخوان دارند، به این معنی که تا چند ماه پس از بهبودی، جایگزینی نصب نمی‌شود.

اگر محل جراحی عاری از عفونت باشد و مقدار مناسبی از استخوان باقی مانده باشد، می توان ایمپلنت دندانی را با یک ایمپلنت جدید جایگزین کرد. در صورت آلوده بودن ناحیه، گاهی اوقات یک دوره آنتی بیوتیک و تمیز کردن مکانیکی انجام می شود.

دندان مصنوعی نیز یک راه حل رایج است. دندانپزشک شما ممکن است بسته به وضعیت دهان شما یک ترمیم کامل یا جزئی را برای شما مناسب بداند . لثه ها و استخوان قبل از انجام چنین کارهای دندانپزشکی باید بهبود یابند. اگر می خواهید لبخندتان به سرعت کامل شود، می توانید به سراغ بریج دندان یا دندان باله ای بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *