متخصص درمان ریشه دندان

متخصص درمان ریشه دندان

خیلی از دردهای دندان مربوط به عصب و ریشه دندان هستند که ناشی از فشار، عفونت و خراب شدن ریشه دندان است و سبب ایجاد دردهای شدیدی می شود. اما اگر در زمان درست به یک متخصص درمان ریشه دندان مراجعه کنید می توانید از مشکلاتی مانند دردهای چند برابری جلوگیری کنید. اندو، درمان ریشه دندان یا روت کانال تراپی ( عصب‌کشی ) راهی برای نجات دندان‌ها است. در این روش متخصص درمان ریشه دندان با خارج کردن بافت عفونی عصب دندان، تمیز کردن داخل کانال و پر کردن آن با مواد مخصوص، از مرگ دندان جلوگیری می‌شود. روت کانال تراپی به ویژه در دندان‌های آسیب دیده، یکی از پیچیده‌‌ترین و وقت‌گیرترین عمل‌های مربوط به درمان دندان است. این روش در مرکز جامع درمان های اندو دکتر دادگر، توسط بهترین متخصصان اندو در تهران انجام می گردد.

 

مراقبت های بعد از درمان ریشه دندان

بعد از درمان ریشه شما باید مراقبت های بعد از درمان را انجام دهید تا درمانی به بهترین شکل و کمترین درد داشته باشید .
استفاده از آنتی بیوتیک ها اگر برای شما تجویز شده اند
خوردن به موقع و سر ساعت مسکن ها
حتمان دو تا سه هفته بعد از درمان برای ترمیم تاج و بازسازی آن توسط روکش مراجعه بکنید
شما می توانید برای مشاوره و گرفتن نوبت با شماره های زیر در تماس باشید :
۰۲۱-۷۶۷۰۵۰۰۳ – ۰۹۱۲۰۰۴۷۹۴۶

عصب‌کشی یا درمان ریشه دندان یکی از معمول‌ترین روش‌های درمان عفونت پالپ دندان و ریشه آن است. پالپ بخش مهم دندان است که شامل عروق خونی و عصبی بوده و از بافت نرمی برخوردار است.

درمان کانال ریشه دندان یا روت کانال‌تراپی، شاخه‌ای از علم دندانپزشکی با نام اندودونتیکس است که به شما کمک می‌کند، قبل از کشیدن دندان و نیازمند شدن به ایمپلنت، دندان‌های اصلی خود را نجات دهید. در این روش پیشرفته،متخصص اندو یا اندودنتیست شما با تشخیص به موقع و دقیق به درمان درد دندان و پالپ دندان شما پرداخته و اینگونه دندان طبیعی و لبخند زیبای شما را حفظ می‌کند.

فراموش نکنید که هیچ ایمپلنتی، کارایی و خصوصیات دندان طبیعی شما را ندارد و هیچ چیزی جای ریشه دندان طبیعی شما را نخواهد گرفت. پس مراقب باشید که کار شما به کشیدن ریشه دندان و جراحی کاشت ایمپلنت دندان نکشد.

بهترین متخصص ریشه دندان

متخصص درمان ریشه دندان یک دندانپزشک است که تخصص در درمان عفونت‌ها و آسیب‌های مربوط به ریشه دندان دارد. این نوع درمان شامل برداشتن بافت‌های زنده یا مرده از داخل ریشه دندان، پر کردن فضای خالی شده با مواد مناسب و ترمیم سطح دندان است. متخصص درمان ریشه دندان باید دارای مدرک تحصیلی معتبر و مجوز انجام این نوع درمان باشد. همچنین باید مهارت‌های لازم در استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های نوین درمان ریشه را داشته باشد. متخصص درمان ریشه می‌تواند به بیماران کمک کند تا سلامت و زیبایی دندان‌های خود را حفظ کنند و از عوارض ناشی از عفونت ریشه جلوگیری کنند.

"</h3

هدف از انجام درمان اندو چیست؟

هدف از انجام عصب‌کشی از بین بردن باکتری‌های خطرناکی است که در کانال ریشه آلودگی ایجاد کرده‌اند. اینگونه از عفونت مجدد دندان جلوگیری شده و در نهایت دندان طبیعی بیمار نجات داده می‌شود. برای درمان ریشه در مرکز جامع درمان های اندو با شماره های 76705003 در تماس باشید.

دندان درد را جدی بگیرید

درد دندان اولین نشانه‌ از پوسیدگی و آسیب دندانی است. این تنها راهی است تا به شما هشدار داده شود که باید هرچه زودتر به یک دندان‌پزشک متخصص درمان ریشه مراجعه کنید. در برخی مواقع با طولانی شدن و کم‌ توجهی به درد دندان، آسیب افزایش یافته و دندان دچار عفونت شدید می‌گردد. گاها این عفونت تا نواحی گوش، گردن و سر نیز ادامه می‌یابد.

بسیار حائز اهمیت است که در صورت مشاهده علائم زیر حتما و سریعا به یک کلینیک معتبر درمان اندو مراجعه کنید:

  • درد شدید به هنگام جویدن غذا
  • بروز آبثه و بوی بد دهان
  • التهاب و قرمزی لثه
  • تغییر رنگ دندان به سیاهی و پوسیدگی عمیق
  • حساس شدن به سرما و گرما

عصب کشی تخصصی دندان در شرق تهران

درمان ریشه دندان چگونه انجام می‌شود؟

با پیشرفت علم روت کانال تراپی دیگر دردناک و دشواری در شاخه دندان‌پزشکی نیست. بلکه تنها نیازمند متخصص درمان ریشه دندان در شرق تهران است که در این زمینه علاوه بر تحصیلات و گذراندن آموزش‌های لازم، تجربه کافی و همچنین پیشرفته‌ترین تجهیزات را برای روت کانال‌تراپی دارا باشند.‌

مشاوره و رزرو وقت برای درمان ریشه دندان در شرق تهران

دکتر دادگر متخصص درمان ریشه دندان (متخصص اندو)، دارای یکی از مجهز ترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی جامع درمان های اندو ( درمان ریشه دندان ) در شرق تهران است. شما می توانید برای دریافت نوبت و اطلاع از نحوه درمان ریشه دندان با شماره های زیر تماس بگیرید.

درمان ریشه عموما در دو جلسه ملاقات با متخصص اندو در تهرانپارس انجام می‌شود:

  1. در ابتدا دندان توسط متخصص اندو به طور کامل بررسی می‌شود.
  2. سپس لازم است با کمک اشعه ایکس عکس رادیوگرافی ریشه و کانال گرفته شود تا به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد و نوبت دهی انجام شود.
  3. حال با کمک بی‌حسی موضعی دندان و بافت اطراف آن برای ادامه درمان بی‌حس می‌شود.
  4. سپس اندودنتیست سد دندانی را به منظور جداسازی فضای دندان آسیب دیده از سایر دندان‌ها قرار می‌دهد.
  5. تاج دندان تراشیده شده و پالپ و عفونت دندان و ریشه به طور کامل پاکسازی و برداشته می‌شود.
  6. پس از تمیز شدن فضای کانال ریشه دندان، محفظه داخلی کانال توسط موادی زیست سازگار با نام گوتاپرکا (Gutta-percha) پر، و کاملا مهر و موم می‌شود.
  7. در جلسه نهایتت پس از چکاپ کامل لازم است برای پر کردن دائمی دندانتان به دندان‌پزشک عمومی مراجعه کنید.

آیا عصب‌کشی دردناک است؟

یکی از بزرگترین ترس‌های درمان دندان، دردناک بودن مراحل عصب‌کشی است. در واقع این درد ناشی از عفونت دندان است نه مراحل درمان. در واقع عملیات درمان کانال ریشه به کم شدن و از بین رفتن درد کمک می‌کند که به دلیل آلودگی متورم و دردناک شده است.

چرا باید برای عصب‌کشی دندان به دندان‌پزشک متخصص اندو مراجعه کنیم؟

درمان ریشه‌ دندان ( عصب‌کشی ) هم توسط دندان‌پزشکان عمومی و هم توسط دندان‌‌پزشکان اندو انجام میگردد. اما به دلیل تخصص و مهارت بالای اندودنتیست‌ها که به طور تخصصی در زمینه درمان‌ ریشه  آموزش دیده‌اند، نتایج درمان با موفقیت بیش‌تری انجام می‌گردد.

متخصصین اندو در شرق تهران انجام می‌گردد، این امکان را برای بیماران فراهم می‌کند که در سریع‌ترین زمان ممکن و با کمک فناوری‌ها و ابزارهای به روز دنیا، در کمترین زمان و با بالاترین کیفیت، درمان دندان خود را داشته باشند.

مهمترین ابزارهایی که متخصص اندو در شرق تهران برای عصب کشی یا درمان کانال ریشه از آن ها استفاده می‌کند و ممکن است دندانپزشک عمومی آنها را به کار نگیرد:

میکروسکوپ سه بعدی دندانپزشکی

آیا ممکن است پس از عصب‌کشی مجدد دچار عفونت و درد دندان شوم ؟

نزدیک به ۹۰٪ درمان‌های کانال ریشه در صورت مراقبت صحیح بیمار موفقیت‌آمیز خواهد بود. اما بسته به شرایط خاص مانند شکستگی دندان، رعایت نکردن اصول اولیه بهداشتی و ایجاد منافذ در فضای اطراف کانال ممکن است این اتفاق بیفتد. اینگونه دندان مجددا عفونت کرده و برای بار دوم نیاز به ترمیم و درمان خواهید داشت.

درمان ریشه دندان در مرکز جامع درمان های اندو دکتر دادگر

برای درمان ریشه دندان خود توسط بهترین متخصص درمان ریشه دندان در شرق تهران کافی است با شماره های ما تماس بگیرید.

درمان ریشه دندان در کلینیک دندان پزشکی در شرق تهران

کلینیک درمان ریشه دکتر دادگر از بهترین کلینیک دندان پزشکی شرق تهران است. برای درمان در کلینیک دندان پزشکی دکتر دادگر واقع در تهرانپارس کافی است با شماره های ما تماس بگیرید.