درمان ریشه (عصب‌کشی) خانم‌های باردار

عصب کشی خانم‌های باردار

 

درمان ریشه دندان خانم‌های باردار از نگرانی‌هایی است که باعث ایجاد ترس در مادران باردار می‌شود: اگر قصد بارداری دارید و نگران درد دندان در این دوران هستید یا در دوره بارداری خود به مشکلات دندان و دهان مبتلا شده‌اید و نمی‌دانید که برای درمان ریشه دندان چه دندان‌پزشکی را انتخاب کنید ؛ این مژده را به شما می‌دهیم که می‌توانید پس از گرفتن مشورت از متخصص زنان و بدون نیاز به نگرانی ، درمان ریشه دندانتان را به یک متخصص اندو توانمند و ماهر بسپارید. تنها کافیست در انتخاب اندودنتیست دوران بارداری خود هوشمندانه قدم بردارید.

عصب‌کشی برای خانم‌های باردار دیگر یک رویا نیست. همانطور که می‌دانید این مرحله از زندگی برای هر مرد و زنی بسیار حساس و مهم است.  مصرف اشتباه از هر دارو و یا درمان پزشکی و زیبایی بدون رعایت و مشورت با متخصص زنان و زایمان، ممکن است یک عمر پشیمانی به همراه بیاورد. به همین دلیل بسیار حائز اهمیت است که با اطلاعات کافی هر اقدامی در این برهه از زمان انجام شود.

 درمان ریشه دندان در مرکز درمان های اندو دکتر دادگر

چرا نیاز به متخصص درمان ریشه در دوران بارداری بیشتر احساس می‌شود؟

اندودنتیست دندان‌پزشکی متخصص است که مهم‌ترین هدف او نجات دندان بیمارانش با کمک ابزار‌های پیشرفته در محیطی امن و بهداشتی است. در دوران بارداری به دلایل مختلفی دندان‌ها بیشتر از روز‌های عادی قبل مشکل‌ساز می‌شوند. حتی اگر مادران قبل و بعد از بارداری مراقبت از دندان‌های خود را جدی بگیرند باز هم ممکن است به درد دندان مبتلا شوند.

دلیل این مشکل نیز می‌تواند به عوامل مختلفی بستگی داشته باشد. از جمله:

  1. داشتن حالت تهوع صبحگاهی : یکی از دلایل مهم آسیب به دندان در این دوران است. از آنجایی که اسید معده بسیار قوی و اسیدیته است، می‌تواند با برگشت غذا از معده موجب پوسیدگی مینای دندان شود. اگر به موقع برای درمان اقدام نشود این پوسیدگی به پالپ رسیده و مادر درد زیادی احساس خواهد کرد.
  2. افزایش مصرف شیرینی و ترشی‌ : به خاطر ویار‌های این دوران ممکن است در مصرف این دو ماده غذایی افراط شود و سلامت دندان به خطر بیفتد.
  3. تغییرات هورمونی : نیز به خودی خود موجب تحریک و التهاب لثه می‌شود.
  4. افزایش وزن : موجب سنگینی و احساس خستگی شده و به همین دلیل ، توجه به رعایت بهداشت کاهش می یابد .

مشاوره و رزرو وقت برای درمان ریشه خانم‌های باردار در تهرانپارس

دکتر دادگر متخصص درمان ریشه دندان (متخصص اندو)، دارای یکی از مجهز ترین و بهترین کلینیک های دندانپزشکی جامع درمان های اندو ( درمان ریشه دندان ) در شرق تهران است. شما می توانید برای دریافت نوبت و اطلاع از نحوه درمان ریشه خانم‌های باردار با شماره های زیر تماس بگیرید.

متخصص عصب کشی دندان های خانم های باردار

به طور کلی هرچیزی که به داخل ترین قسمت دندان مربوط است در حوزه کاری یک متخصص عصب کشی دندان (اندودنتیست) قرار می گیرد. بنابراین افراد زمانی که بنا به هر دلیلی به پالپ، ریشه و کانال ریشه دندان آسیب وارد شود، میبایست به یکی از این متخصصان مراجعه کنند.

مهم ترین وظایف متخصص عصب کشی دندان :

  • عصب کشی یا درمان ریشه
  • درمان مجدد ریشه
  • جراحی ریشه دندان
  • جراحی اورژانسی دندان
  • درمان آبسه های ریشه
  • کمک به مدیریت دندان های بسیار پوسیده، ترک خورده، شکسته و ..

بسیار مهم است که بدانید کار عصب کشی و درمان ریشه را هم یک دندانپزشک عمومی و هم یک متخصص عصب کشی انجام می دهند. اما دندانپزشک عصب کشی های بسیار ساده و معمولی را انجام می دهد و متخصص قاعدتا بهترین و تخصصی ترین درمان ها را در نظر می گیرد.

در زمان بارداری هم  انتخاب یک دکتر خوب حائز اهمیت می شود برای همین تیم ما در کنار شماست . خانم دکتر دادگر متخصص عصب کشی با مدرک تخصصی بوده و یکی از ویژگی های مثبت ایشان صبر و حوصله زیادشان است و همانطور که می دانید درمان های ریشه می توانند طولانی باشند و درصد خطا داشته باشند برای همین صبر و حوصله در این درمان ها یک فاکتور بسیار مهم است.

آیا اشعه ایکس برای تصویربرداری از دندان برای مادر باردار خطرناک نیست؟

به طور کلی پیشنهاد شده است که برای درمان ریشه خانم‌های باردار تا جای ممکن از اشعه ایکس استفاده نشود. هرچند که در برخی تحقیقات اعلام شده که اشعه ایکس آسیبی به جنین و مادر وارد نمی‌کند. با این وجود بهتر است شرط احتیاط رعایت شود.

همانطور که می‌دانید درمان ریشه دندان بدون بررسی دقیق طول کانال ممکن نیست. به همین دلیل امروزه دستگاهی جدید و پیشرفته با نام “اپکس فایندر” اختراع شد که شرایط درمان ریشه برای مادران باردار را آسان‌تر کرده است. با مراجعه به مرکز جامع درمان اندو می‌توانید خیلی راحت و بدون نگرانی درمانتان را به اندودنتیست متخصص واگذار کنید.

درمان ریشه چگونه انجام می‌شود؟

عصب‌کشی برای خانم‌های باردار بهتر است پس از مشورت نهایی با متخصص زنان و زایمان شروع شود.

  • مرحله اولیه درمان به این صورت خواهد بود که ویزیت فیزیکی از دندان انجام می‌شود.
  • سپس در صورت تشخیص متخصص ریشه، تصویر برداری با کمک به روز‌ترین و کم‌خطرترین دستگا‌‌ه‌ها و در همان مطب انجام می‌شود.
  • حال با مقدار مناسبی از داروی بی‌حسی ، درمان آغاز می‌شود.
  • پس از بی‌حسی موضعی لثه، با کمک دریل مخصوص سطح خارجی محافظ دندان تا پالپ سوراخ می‌شود.
  • حال عفونت به طور کامل از پالپ و ریشه تخلیه شده و فضای خالی کانال با کمک فایل عصب‌کشی پر می‌شود.
  • در انتهای درمان ، دندان پانسمان شده تا برای پر کردن نهایی آماده شود.
  • اگر میزان جراحت دندان زیاد باشد به طوری که دیواره دندان بسیار نازک و شکننده شود، لازم است برای انجام قالب‌گیری نیز اقدام کنید.
  • در نهایت پس از چند روز تا یک هفته می‌توانید برای پر کردن دندان به دندان‌پزشک عمومی مراجعه کنید.

درمان ریشه خانم‌های باردار در مرکز جامع درمان های اندو دکتر دادگر

اگر در دوره بارداری خود به مشکلات دندان و دهان مبتلا شده‌اید یا برای مراجعه به مطب دندان‌پزشکی مردد هستید؟ کافی است با مرکز جامع درمان های اندو دکتر دادگر واقع در شرق تهرن تماس بگیرید.

درمان ریشه خانم‌های باردار در کلینیک دندان پزشکی شرق تهران

خدمات درمان ریشه ویژه خانم های باردار در کلینیک دندان پزشکی دادگر انجام می شود. برای رزرو وقت و کسب اطلاعات بیشتر کافی است با بهترین کلینیک دندان پزشکی شرق تهران تماس بگیرید.